Retourbeleid

Ons beleid duurt 14 dagen. Als er 14 dagen verstreken zijn sinds uw aankoop, kunnen we u helaas geen terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor retournering, moet uw artikel ongebruikt zijn en zich in dezelfde staat bevinden als waarin u het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van teruggave. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of sanitaire goederen, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn.

Extra niet-retourneerbare items:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Sommige items voor gezondheid en persoonlijke verzorging

Om uw retour te voltooien, hebben we een kwitantie of een aankoopbewijs nodig. Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin alleen gedeeltelijke restituties worden verleend (indien van toepassing)

  • Boek met duidelijke tekenen van gebruik
  • CD, DVD, VHS-tape, software, videogame, cassettebandje of vinylplaat die is geopend
  • Elk item dat niet in de oorspronkelijke staat verkeert, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout
  • Elk item dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Restituties (indien van toepassing)

Zodra uw retour is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te melden dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte brengen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Als u bent goedgekeurd, wordt uw teruggave verwerkt en wordt binnen een bepaald aantal dagen automatisch een tegoed toegepast op uw creditcard of de oorspronkelijke betaalmethode.

  • Te late of ontbrekende terugbetalingen (indien van toepassing)
  • Als u nog geen terugbetaling heeft ontvangen, controleer dan eerst uw bankrekening opnieuw.
  • Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan enige tijd duren voordat uw terugbetaling officieel wordt geboekt.
  • Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geplaatst.
  • Als je dit allemaal hebt gedaan en je hebt je terugbetaling nog niet ontvangen, neem dan contact met ons op via info@123smeden.nl

Verkoopartikelen (indien van toepassing)

Alleen regelmatig geprijsde artikelen kunnen worden terugbetaald, helaas kunnen verkoopartikelen niet worden terugbetaald.

Uitwisseling (indien van toepassing)

We vervangen alleen artikelen als deze defect of beschadigd zijn. Als u het voor hetzelfde artikel wilt inruilen, stuur ons dan een e-mail op info@123smeden.nl en stuur uw artikel naar: 123smeden Industrieweg 156b, 5683CG Best, Nederland.

Cadeaus

Als het artikel als cadeau is gemarkeerd bij aankoop en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een geschenk voor de waarde van uw retour. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, ontvangt u een cadeaubon.

Als het artikel niet als cadeau was gekocht toen het werd gekocht, of als de schenker de bestelling naar zichzelf had verzonden om u later te geven, sturen we een teruggave naar de schenker en zal hij u informeren over uw terugkeer.

Verzenden

Om uw product te retourneren, dient u uw product te mailen naar: 123smeden Industrieweg 156b, 5683CG Best, Nederland

U bent zelf verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van het retourneren van uw teruggave in mindering gebracht.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het kan duren voordat uw uitgewisselde product u kan bereiken, variëren.

Als u een artikel verzendt dat hoger is dan EUR 75, kunt u overwegen om een ​​traceerbare verzendservice of een aankoopverzekering te gebruiken. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.